To vprašanje se mi zadnje dni po objavi napovednika novega filma vse bolj pogosto pojavlja v mojem e-poštnem nabiralniku. To me sprašujejo tako mlajši, manj izkušeni, kot tudi kakšni prav prekaljeni starejši snemalni mački. Zanimivo mi je, da je to vprašanje točno takšno, kot sem ga imel tudi sam pred leti in sem ga zastavil marsikateremu, katerega video/film dela sem pogledal. Razlog? Firbčen sem bil kako zaboga so lahko posnetki tako ostri, takšne lepe barve in vse je nekako pasalo skupaj.
Minilo je mnogo let in veliko izkušenj, tudi recimo temu pol-profesionalnih, da sem prišel do spoznanja, da dejansko ni vse v kameri. Niti ne vse, tudi veliko ne! Bolj gre za to kako se z določeno kamero snema, kaj se snema, kakšna je celotna produkcija in zlasti postprodukcija. To še bolj drži za vse kar se tiče korekcije barv, raznih filmskih efektov in drugega.
Ker se na primer vzhajajoče lune z ostrim gorskim grebenom ne da posneti drugače kot tako, da si zunaj v mrazu, na pravi lokaciji, ob pravem trenutku in da poleg vsega ustreza še vreme, je toliko manj pomembno s kakšno kamero se to snema, ker četudi imaš -nevemkakšnohudokamero- se takih reči brez prej naštetega tako ali tako ne da ujeti na "trak" (beri: digitalni zapis).
In to spoznanje, če temu lahko tako rečem, resnično dojemam šele s svojimi zadnjimi projekti, saj snemamo različne reči z različnimi kamerami. Še zlasti to opazim večkrat opazim po odzivu gledalcev, ko se mi kdo oglasi, da je na YouTubu videl to in to in da s čim smo snemali. Pa je dobro zmontiran in encodiran filmček posnet s kamero za 800 EUR marsikoga prepričal bolj kot tisti posnet s kamero za 10.000 EUR.
In tako še odgovor na nagradno vprašanje - zadnji film smo snemali v polnem HD formatu 1920x1080 (Sony) in druga kamera v AVCHD 1440x1080 (Sony) formatu. Posnetki z obeh kamer so vidni v zadnjem napovedniku filma Špaltna Ekspres.